The Coleraine Primary School - Reisverslag uit Coleraine, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu The Coleraine Primary School - Reisverslag uit Coleraine, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu

The Coleraine Primary School

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

08 Februari 2013 | Australië, Coleraine

Zo, dat was mijn eerste week op de basisschool in Coleraine. Toen ik maandagmorgen binnenkwam stond er op het bord:
'Welcome to Marissa' met plaatjes van klompjes en een molen daarbij. Ja, ik loop inderdaad de hele dag op klompen..
Maar het is zo leuk dat ze zich al hadden ingeleefd in mijn land en er naar uitkeken om mij in de klas te hebben. Dat maakte dat ik mij gelijk welkom voelde!
Deze week een boel geleerd, het gaat hier toch wel anders dan in Nederland hoor. Sommige dingen ook veel gemakkelijker, kinderen gaan soms namelijk gewoon lekker op de grond zitten leren als dit hen beter uitkomt!
De dag ziet er eigenlijk als volgt uit.
9.00 komen de kinderen in de klas en dan starten ze met lezen
10.00 mogen de kinderen fruit eten, maar niet alle kinderen lusten fruit dus dan eten ze niets.
11.00 mogen de kinderen een snack nemen. Ik dacht eerste, nou dat zal wel gewoon een koekje zijn ofzo. Maar dan komen halve cakes, zakjes chips en toetjes tevoorschijn!
13.00 hebben de kinderen hun lunchpauze. Ook dat gaat iets anders. Sommige kinderen hebben zelfgemaakte sandwiches mee, anderen kant en klaar uit de supermarkt. Dan heb je nog de bakken met spaghetti die uit de tas komen en sommige kinderen hebben gewoon een stuk pizza mee als lunch.
Ik keek mn ogen uit. De mensen hier leven ook niet heel gezond, maar dat de kinderen op school dit soort eten mee mochten, daar stond ik wel even van te kijken!
Deze week heb ik ook met de kinderen gezwommen en dat was een nieuwe ervaring. In nederland hebben we wedstrijden schaatsen als er ijs ligt en hier hebben ze zwemwedstrijden vanwege de warmte!
Ook ben ik bij het schoolhoofd wezen eten en waarschijnlijk zal ik met zijn gezin, hij heeft ook een dochter van 18, nog een weekend op een boot gaan en zijn vrouw wilde me wel meenemen naar het strand! Heel leuk dus, de Australiers hier willen je echt helpen en hun land laten zien.
Nou dat was zo'n beetje mij week hier en volgende week zal ik wel weer iets nieuws plaatsen!:)
Voor nu heb ik ook wat foto's toegevoegd, dus dan hebben jullie een beetje een idee van hoe het er hier uit ziet!:)

Lieeeefs

  • 08 Februari 2013 - 09:54

    Gerrit En Marja:

    Lieve Maris...wat leuk om je belevenissen te kunnen volgen! En die heerlijke zon en warmte....misschien wel een beetje te, maar we zijn wel een tikkie jaloers! Dikke kus!!

  • 08 Februari 2013 - 10:24

    Je Allerliefste Schoonzusje:

    Hey Maris!

    Al veel beleefd dus, leuk om wat van je te lezen. Ik wil als souvenirtje wel graag een babykoala. Veeel plezier!

    Dikke kus

  • 08 Februari 2013 - 11:48

    Alanda:

    Hoi Marissa,

    Leuk dat we je kunnen volgen! Gaan we zeker doen! Wat een warm welkom op school, dat doet je vast goed. Zo te zien zijn ze al gek met je, dat kan ook niet anders. Wat de lunches betreft: misschien moet je Jamie Oliver introduceren haha! En waarom hebben al die kids nou shirts aan in het zwembad? Tegen zonnebrand? Oooh over zon gesproken... Ik kijk naar buiten en het sneeuwt een beetje en jij zit gewoon in het zwembad gr@#$@gr!
    Nou, we gunnen het je hoor! Veel plezier!

    Groetjes Alanda en de rest

  • 09 Februari 2013 - 17:10

    Opa En Omi:


    Hoi Marissa
    Weer een leuk bericht. De fotos hebben we ook bekeken .
    We zijn weer helemaal bij

    groeten Opa en Omi

  • 10 Februari 2013 - 12:42

    Susanne:

    Super leuk even zo'n updatetje. Het klinkt allemaal super leuk. Appart hè dat het overal anders gaat. Meid heel veel plezier, we kijken uit naar volgende week. Lfs Susanne

  • 10 Februari 2013 - 17:00

    De Hooijmannetjes:

    Hoi Marissa, gisteravond van je ouders de tip gekregen om al je belevenissen te volgen. Erg leuk!
    Lekker genieten van de mooie wijdse omgeving en alles wat op je pad komt. Groetjes, Paul, Anita, Chiel, Tom en Maud. Ps laat even weten wanneer je klompen versleten zijn, dan kom ik je persoonlijk nieuwe brengen....

  • 10 Februari 2013 - 21:59

    Edith Borgijink:

    Lieve Marissa,

    Wat leuk dit te lezen allemaal!
    Je vader zou nog steeds je skype-adres doorgeven maar ja het blijft erbij en ach we kennen allebei je vader toch :-)!
    Ik had je watsapp gestuurd maar ik vraag me af of je het hebt kunnen lezen ivm bereik.
    Geniet van de tijd en zal je vanaf hier in de gaten houden.
    Groetjes,
    Edith en de rest

  • 11 Februari 2013 - 11:04

    Opa En Oma De Boer:

    Lieve Marissa,

    We hebben met belangstelling je mooie verslag gelezen. Naast het wennen in een compleet andere wereld, is het leuk om te horen dat er ook mooie mogelijkheden zijn voor ontspanning! We hebben de indruk dat je er erg gastvrij wordt ontvangen en dat moet toch een mooie start zijn. Wat betreft de eetgewoonten lijkt het nogal Amerikaans met de nodige vette happen. Wanneer je terug komt zou ik maar eens over de weegbrug gaan! En dan maar fitnessen voor het streefgewicht.

    Veel plezier en tot de volgende keer!

    Opa en Oma de Boer

  • 11 Februari 2013 - 12:02

    Opa En Oma De Jong:

    Lieve Marissa

    Wat leuk dat je op school goed ontvangen bent .Op de foto,s denken wij wel herkennings punten te zien
    o.a. op de heuvel rondom Coleraine ,waar de Eucalyptis bomen staan en waar jij slaapt hebben Opa en
    Oma ook geslapen ,leuk he .
    Voor jullie is de eerste dag van de week ,alweer bijna voorbij . Wij wensen jouw en Tante Annie ,het allerbeste toe ,pas maar goed op elkaar .
    Wij vinden jouw verhaaltjes erg leuk om te lezen.
    groetjes Opa en Oma de Jong

  • 11 Februari 2013 - 15:04

    Jans Stuurop:

    lieve Marissa en Annie.
    leuk hoor die foto,s , wel herkenbaar. Fijn dat je zo goed ontvangen bent op de school. Ja en wat het snacken betreft ,in Nederland kunnen ze er ook wat van, dat merkte ik destijds wel toen ik in de scholen werkte. En het aantal kinderen dat hier te dik is stijgt nog steeds, blijft altijd een aandachtspunt voor iedereen.Leuk dat je al het een en ander hebt gezien, ja het is een prachtig land. Nog veel plezier en groetjes , ook aan T.Annie.
    T. Jans

  • 12 Februari 2013 - 13:10

    Jessica:

    Heey Topper.

    Wat leuk om je berichtjes te lezen! Zo te lezen vermaak jij je wel :-)
    Ik ben jaloers op het warme weer bij jullie. Hihi hier is namelijk nog steeds sneeuw en kou. BWEEH!

    Liefs Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coleraine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

See ya Australiaaaaa

22 Maart 2013

The Great Ocean Road

14 Maart 2013

Family weekend!

07 Maart 2013

IEKS

01 Maart 2013

Wood, wine and roses
Marissa

Op deze pagina kan ik af en toe mijn verhaal kwijt, zodat jullie in Nederland ook allemaal weten wat ik mee maak hier 'down under'!

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 13207

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: