Wood, wine and roses - Reisverslag uit Heywood, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu Wood, wine and roses - Reisverslag uit Heywood, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu

Wood, wine and roses

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

01 Maart 2013 | Australië, Heywood

Ok, het is hier heel mooi, het weer is heel mooi, de mensen zijn heel aardig. Alleen die krekels die je savonds ineens beginnen te leven vind ik echt verschrikkelijk.
Vorige vrijdag had ik een barbeque bij Steve, dat is het schoolhoofd en hij heeft dan kinderen ook van mijn leeftijd. Er waren ook nog twee andere gezinnen, dus het was supergezellig! Weer nieuwe mensen ontmoet en we hadden erg veel lol.
Alleen tussen 9 en half 10 savonds is het hier ineens donker en toen zaten wij nog lekker te genieten van ons avondeten. Tot er ineens een krekel op tafel sprong, nouja ik schrik daar gewoon van! Vervolgens voelde ik iets op m'n rug en daarna zat er één in mijn haar(!) en toen ben ik ergens anders gaan zitten.
Eigenlijk zijn die krekels helemaal niet zo groot en ze doen waarschijnlijk ook helemaal niets, maar ik schrik daar gewoon van. Heb die nacht ook niet heel goed geslapen, want was de hele tijd bang dat er allemaal beesten in m'n kamer zaten. (Wat natuurlijk niet zo was..)
De volgende dag was het super mooi weer en ben ik met Bronte en haar moeder naar een festival geweest in Heywood. 'Wood, wine and roses'. Nou heb wel wat bomen gezien, maar de wijn en rozen waren ver te zoeken. Toch was het een erg leuk festvial!
Het was alleen wel tegen de 40 graden en bijna geen schaduw, dus erg warm. Heb op advies van de mensen hier dan ook een hoed gekocht en voel me net de koningin als ik deze draag, haha.
Op het festival waren leuke kraampjes en ook bandjes enzo. Er was zelfs een circus; drie honden, drie paarden, een vuurspuwer, twee clowns en een soort acrobatenvrouw.
Ook heb ik nog echt iets cools gedaan, al zeg ik het zelf. Op het festival was namelijk zo'n man met een slang! En ik dacht, oh doe is gek dus ik heb die slang vast gehouden. En ondanks dat het natuurlijk niet echt in het wild was en dat het verhaal misschien iets minder spannend maakt, vond ik het toch een overwinning voo mezelf! En er was ook een soort van mega hagedis, maar die wilde ik niet vasthouden..
Omdat het heel erg warm was zijn we rond half 4 weg gegaan en bij vrienden gaan zwemmen. Dat was erg leuk en ook daar weer nieuwe mensen ontmoet!
Toen ik op zaterdag avond weer naar huis ging was het ongeveer half 9 en op een gegeven moment zaten er wel 15 kangaroes aan de kant van de weg. En die beesten zijn echt heel groot, wel groter dan ik!
Helaas zat er nog maar éentje toen ik de foto wilde maken, maar dat geeft niet.
Zondag was het ook nog erg warm en heb ik heerlijk gezwommen en een beetje in de zon gelegen!

Afgelopen stageweek was ook weer erg leuk. Ik geef steeds meer lessen en raak ook steeds meer gewend aan de taal.
In de klas hebben we ook vissen en omdat eentje was dood gegaan, dacht ik dat het wel leuk was om een visje mee te nemen uit tante Annie haar vijver. Tante Annie vond dat ook wel goed. Dus daar ging ik dan met de vis uit de vijver (ik had hem er niet zelf uitgehaald..) naar het schooltje en de kinderen waren er erg enthousiast over!
Gisteren was ik alleen wel echt een beetje moe en zei ik per ongeluk gewoon dingen in het Nederlands tegen de kinderen. Dan keken ze me aan..
Komende dinsdag start ik echt met mijn thema over Nederland en daar zijn de kinderen erg enthousiast over! Het is alweer de 5e week dat ik les ga geven komende week!
Ondanks dat het van het weekend super weer was, viel het deze week beetje tegen en bewolkt en zelfs een beetje regen. De mensen hier zijn daar wel blij mee, maar ik niet.
Ook word ik heel erg verwend door tante Annie; ze kookt voor me, maakt m'n kamer schoon (jaja), wast voor me. En ze geeft me vet veel eten, als ik bijvoorbeeld één koekje wil, moet ik er ook een plak cake bijnemen en als toetje eet ik elke avond ijs met chocolade vla.
Helemaal super dus!

  • 01 Maart 2013 - 10:54

    Opa En Oma De Boer:

    Bedankt voor je mooie verslag. Iedere editie is weer een verrassing. Het krekelgeluid herken ik, na een poosje klinkt het als muziek!

    Groeten Opa en Oma de Boer

  • 01 Maart 2013 - 11:41

    Rosanne:

    Hahaha skatje!

    Jij komt dus super bruin en 10 kilo zwaarder terug naar Nederland? ^^

  • 01 Maart 2013 - 19:07

    Douwe:

    Hey Marissa,
    Vertel je nou op die laatste foto met de kinderen iets over mij?

    Leuk verslagje verder, kus en hou van je!

  • 01 Maart 2013 - 19:16

    Gerrit En Marja:

    Zo, je beleeft nogal wat zeg! En dan nog eens lekker worden verwend door tante Annie, prachtig weer erbij, zwemmen, festivals bezoeken, slang om je nek slaan(staat je beeldig)...dat wordt afkicken in Nederland straks!

    Liefs Gerrit en Marja

  • 01 Maart 2013 - 19:17

    Gerrit En Marja:

    Zo, je beleeft nogal wat zeg! En dan nog eens lekker worden verwend door tante Annie, prachtig weer erbij, zwemmen, festivals bezoeken, slang om je nek slaan(staat je beeldig)...dat wordt afkicken in Nederland straks!

    Liefs Gerrit en Marja

  • 01 Maart 2013 - 20:20

    Mama En Alieke:

    Hai lieverd,
    Wat weer een leuk verslag en mooie foto's, vooral die ene met die hoed, volgens Alieke ben je net Maxima/Marissa haha.
    kus van ons

  • 02 Maart 2013 - 19:22

    Opa En Omi:

    Lieve Marissa

    We genieten elke week enorm van je leuke verslag. Wat een held met zo n slang,
    zou ik ( Omi ) niet durven. Geweldig dat je zoveel leuke mensen ontmoet,en dat
    we een leuk beeld krijgen door al je foto s

    Dikke knuf Opa en Omi

  • 02 Maart 2013 - 23:36

    Jans:

    leuk hoor Marissa, het lijkt zo gewoon, maar wanneer je weer in holland bent, denk je vast, wat was het speciaal om daar te kunnen zijn. Ja en mijn zus zal er alles aan doen om het goed te doen, dat weet ik zeker. Wanneer ik de foto,s zie , heb ik ook weer fijne herinneringen aan de tijd dat wij daar waren. Maar wat héél erg leuk is dat de familie uit Australië met ELF personen naar Nederland komt, dus op 9 mei Hemelvaartsdag, gaan we er van genieten met z,n allen. Weten jullie met hoeveel personen we dan waarschijnlijk zijn ?? 74 mensen, Dus werk aan de winkel voor de fam. BBQ.
    Groetjes en fijne tijd daar samen,
    Jans

  • 04 Maart 2013 - 19:37

    Anniek En Jeroen:

    He Marissa,

    Blijft leuk je verhalen en foto's te bekijken!
    Ik neem trouwens aan dat je hoofd expres niet op de foto stond met die slang om je nek. Best eng natuurlijk.

    Groeten van ons.

  • 05 Maart 2013 - 20:47

    Opa En Oma De Jong:

    Lieve Marissa

    Wij genoten weer van jouw leuke verslag en de prettige manier , waarop jij het schrijft .
    Op de verjaardag van Alieke kregen wij nog een - spin verhaal te horen - heb jij daar ook
    een foto van ? Wij gingen Zondag morgen na Kerktijd ,naar Alieke's verjaardag en bij ons
    waren Kaya en Harm ,Kaya had ons Zaterdag gebeld of Zij en Harm 's morgens met ons mee
    mochten gaan ,omdat ze anders zo laat op de verjaardag waren ,leuk he ?
    Mee naar de kerk was ook ineens geen probleem meer en ze hadden nog geluk , Kaya heeft bij
    ons naast Janneke gezeten en Harm heeft naast haar zusje Emma gezeten ,dat is zijn vriendinnetje ,
    en met elkaar en de andere kinderen konden ze naar de kinderkerk .
    Sven viert a.s. Zondag zijn verjaardag .Gisteren ( Ma .) heeft Alex hier met ons gegeten en vandaag
    is hij weer naar Luxemburg vertrokken met zijn bekap box .
    Zo Marissa en Annie weer wat weetjes van de Ramsweg 3 b .
    Nog een goede week samen ,groetjes Opa en Oma de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Heywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

See ya Australiaaaaa

22 Maart 2013

The Great Ocean Road

14 Maart 2013

Family weekend!

07 Maart 2013

IEKS

01 Maart 2013

Wood, wine and roses
Marissa

Op deze pagina kan ik af en toe mijn verhaal kwijt, zodat jullie in Nederland ook allemaal weten wat ik mee maak hier 'down under'!

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: