IEKS - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu IEKS - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu

IEKS

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

07 Maart 2013 | Australië, Port Fairy

Oké, dat was dus wel spannend!
Zaterdagavond kwam ik rond half 10 thuis. Het is dan al donker en ik liep snel naar de deur om te voorkomen dat er een krekel op me af zou komen. Tante Annie had het licht aangelaten, zodat ik alles goed kon zien. Gelukkig maar! Ik wilde net de deur open doen toen ik zag dat er een spin op de deur zat!
Ik schrok me kapot en ik wilde ook niet naar binnen, want de deur gaat naar binnen open. De kans dat ik dan die spin zou aanraken, of dat ie ineens naar binnen zou rennen was te groot! Ik besloot maar aan te bellen en tante Annie kwam de deur open doen. ‘Ik heb hem toch niet op slot gedaan..?’ Ik kon alleen maar wijzen naar die spin, want zij stond daar natuurlijk vet dicht bij. Ik dacht dat tante Annie niet bang was voor spinnen, maar dat bleek dus anders te zijn! Terwijl tante Annie naar de bijkeuken liep, nam ik snel een foto. Ik heb wel ingezoomd, want ik wilde niet te dicht bij komen of course!
Uiteindelijk heeft tante Annie de spin weggehaald, gelukkig!
Voorafgaand aan mijn spinnen avontuur ging een heel leuke dag! Samen met Leanne ben ik naar Warnombool gegaan. Daar pikte een vriendin van haar ons op en liet ons Warnombool zien. We hebben geshopped en onze lunch gegeten op het strand. Het was echt heel windy daar en ik werd bijna weggeblazen, maar het was wel erg mooi!
Toen we over een soort van piertje liepen zagen we in het water zelfs 2 pijlstaartroggen! Gewoon in het wild, de enige roggen die ik ook gezien had waren in het Dolfinarium! Vervolgens zijn we nog in een paar winkels geweest en daarna gingen Leanne en ik met z’n tweeën verder. Op weg naar Port Fairy, dat is ook een plaatsje aan het strand. Onderweg daarheen zijn we nog door Tower Hill gereden. Daar kun je kangoeroes en emu’s spotten. De kangoeroes hadden wij niet gezien, maar we waren ook met de auto. Alleen we zagen wel twee van die grote emu’s op de heuvel, dat was wel gaaf! Gelukkig waren ze wel op afstand, want ik denk je ze niet kwaad wilt hebben.
Port Fairy is een heel schattig stadje, een beetje oud ook. In de winkelstraat waren best oude gebouwen. Het zag er mooi uit. We hadden even wat drinken en eten gekocht en bij de have hebben we dat opgegeten. Het waaide daar iets minder en het was echt heerlijk om daar bij het water te zitten in de zon. De lucht was ook helemaal blauw, dat is zo mooi om te zien!
De huizen langs de have zijn alles behalve ouderwets en schattig, het waren supermooie huizen en een boel mensen gaan daar ook met vakantie.
Omdat het ook daar bij de zee echt te hard waaide zijn we niet gaan zwemmen, maar we hebben wel over het strand gelopen, echt tof. Er lag ook nog een dode pinguïn op het zand, dat was minder..
’s Avonds hebben we bij Leanne wat gegeten en toen ging ik dus naar huis!
Na gelukkig toch goed geslapen te hebben zijn tante Annie en ik zondag met een mevrouw naar Hamilton geweest. Daar was een bandje aan het spelen in het park. Ondanks dat het een superslechte band was die alle leuke nummers verschrikkelijk zong, was het toch wel een leuke middag. Leanne kwam ook nog even bij ons zitten.
(krant?)
Zondagavond was er een Teddybearpicknick bij de speeltuin in Coleraine om geld op te halen voor de speeltuin. We gingen hier ook even heen en dat was best leuk, een aantal kinderen van stage waren daar ook. Het is altijd leuk als je merkt dat zij het leuk vinden dat jij er bent.
Nou daarna ging ik natuurlijk snel naar huis om te skypen, want het was Alieke haar verjaardag!:)
Op stage was het ook weer een gezellige week. Ik ben met mijn thema begonnen en de kinderen zijn echt heel enthousiast. Ik ging ook een beetje Nederlands praten en dat vonden ze zo grappig, dat had ik helemaal niet verwacht. Maar het is natuurlijk ook heel anders als ik zo praat. Er kwam ook nog een moeder naar me toe, één kind had gezegd tegen haar: ‘Ja Marissa, die komt uit Neverland’. Lijkt ook best wel op The Netherlands..
Op woensdagochtend was een ik schrijfles aan het geven toen er ineens een kangoeroe voorbij kwam hoppen, dat was toch wel heel grappig om mee te maken. Met z’n allen gingen we buiten een kijkje nemen, maar toen was ie natuurlijk al een heel eind weg.
Op donderdag hebben we een soort van themaochtend gehad. Ik had allemaal opdrachten bedacht over het weer, de transport, de rivieren en de plaatsen in Nederland. De kinderen waren hier in groepen super enthousiast mee bezig. Ook vonden ze het heel interessant dat de namen op de kaart in het Nederlands waren, ook wel moeilijk uit te spreken…
Het was heel warm op donderdag, maar wel bewolkt, beetje benauwd. In de middag zijn we voor de laatste keer wezen zwemmen in het zwembad. Dit weekend is het namelijk voor het laatst dat het open is. Helaas.. Hopelijk blijft het mooie weer nog even aan, maar daar lijkt het wel op!
Komend weekend hebben we een lang weekend, want maandag is het Labourday! Dat is natuurlijk wel lekker en Marilyn komt uit Adalaide samen met Simone en Darren komt vanuit Melbourne met z’n vrouw en kinderen! Nog meer familie om te ontmoeten dus. Het wordt vast een super gezellig weekend met hopelijk mooi weer!

Het verslag is een dagje eerder, want morgen hebben we op school een marathon waar ik bij ga helpen!

  • 07 Maart 2013 - 06:25

    José:

    Neeeeeeeeeeeeeeee, maris!!! Die spin!!!
    Gelukkig heb je het overleefd, haha!

    Leuk verhaal :)! Tot snel!!

  • 07 Maart 2013 - 14:46

    Alanda De Boer:

    Hee Marissa,
    Nou zo te lezen vermaak je je daar wel met de mensen en de beesten haha. Leuk om je te volgen: JALOERS! Geniet er van, want het is zo weer voorbij!
    Groetjes Alanda

  • 07 Maart 2013 - 21:08

    Lia:

    Leuk hoor Marissa,ook leuk dat je die ogen van die spin zo mooi kan zien.Toch ook knap dat je hem op de foto genomen hebt. Zondag dus bij Alieke op verjaardag geweest was gezellig.Vooral Harm vind het maar raar dat je er niet bent en ook niet op Karsten z'n verjaardag en natuurlijk ook niet op zijn verjaardag en Marco Ha ha hij kan dat mooi vertellen. Nou we lezen volgende week weer verder of later zo als nu.groeten Lia

  • 07 Maart 2013 - 22:15

    Gerrit En Marja:

    Wat weer een zonovergoten foto's, heerlijk! De zon hadden we hier ook...het waren twee fantastische dagen....en dat was het dan ook, we krijgen weer vorst. Geniet nog maar even van de warmte, de stage en de leuke uitjes. Het is zo weer voorbij. Enne die spin...enorm zeg!!

    Liefs Gerrit en Marja

  • 08 Maart 2013 - 15:52

    Mama:

    Hai lieverd, wat een griezel!!!!!!!, dapper hoor dat je er toch nog een foto van hebt gemaakt. was die ene foto bij tante Annie in de tuin? Heb je ook wel foto's van de tuin en het huis en de school gemaakt? gezellig verslagje weer hoor. en wat is dat water blauw!
    xxxxxxxxxxxx van ons

  • 08 Maart 2013 - 16:08

    Opa En Oma De Jong:

    Lieve Marissa

    Wat weer een leuk verslag , weer heel wat beleefd !! Die kinderen in Coleraine , gaan jouw straks nog missen en jij hun misschien wel ,maar ja voor jouw is het anders .
    De kinderen hier kun jij dan weer vertellen over Australie .
    Volgende week Donderdag 14 Maart is de planning dat wij op bezoek gaan naar Oom Ad en Tante Gerti ,t/m Zaterdag 23 Maart ,een wat langere periode dus ,o.a. de buren zullen op Joris passen .
    Marissa , wil je de hartelijke groeten doen aan Tante Annie , Marilyn en Simone en Darren - Ngaio -
    Isabella en Andre , wij hopen elkaar dan te ontmoeten in Mei ,het beloofd een hele happening te worden !!

    groetjes Opa en Oma de Jong

  • 08 Maart 2013 - 16:39

    Anniek En Jeroen:

    Heel erg gaaf om dit verhaal te lezen en de foto's te bekijken, toch wel even anders dat je een kangoeroe voorbij het raam ziet springen in plaats van een kat of een hond! Daarnaast begin je al een flinke kleur te krijgen Marissa, ga zo door!

    Groeten van ons!

  • 09 Maart 2013 - 12:42

    Lisa:

    Omg.. Die spin.. En wij in Nederland maar denken dat ze al behoorlijk groot zijn! haha.
    Wat goed om te horen dat je zo leuk met de kinderen uit je klas kunt en dat je zoveel leuke dingen doet! :) Geniet ervan Maris, en btw, je hebt weer mail! Tot gaaaauw!

  • 11 Maart 2013 - 21:06

    Rineke En Gerrit:

    Waaah Surinaamse taferelen met die spinnen! Doodeng!

  • 12 Maart 2013 - 09:26

    Marleen:

    Haha heerlijk maris!! En super mooie foto's!

  • 13 Maart 2013 - 10:07

    Lotte :

    ik hou mijn spreekbeurt over australie xxx lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Fairy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

See ya Australiaaaaa

22 Maart 2013

The Great Ocean Road

14 Maart 2013

Family weekend!

07 Maart 2013

IEKS

01 Maart 2013

Wood, wine and roses
Marissa

Op deze pagina kan ik af en toe mijn verhaal kwijt, zodat jullie in Nederland ook allemaal weten wat ik mee maak hier 'down under'!

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 13209

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: