Family weekend! - Reisverslag uit Portland, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu Family weekend! - Reisverslag uit Portland, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu

Family weekend!

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

14 Maart 2013 | Australië, Portland

Echt een familieweekend was het afgelopen weekend. En dat was eigenlijk hartstikke leuk! Vrijdagavond, bijna nacht, kwamen Darren en zijn vrouw en kinderen en Marilyn met haar dochter Simone aan in Coleraine. Iedereen was moe van de reis, dus eigenlijk zijn we toen vrij snel naar bed gegaan.
Marilyn had ook haar hondje mee genomen, echt een heel schattig beestje. En heel even dacht ik: ‘Ooooh ik wil ook zo’n hondje, maar daar ben ik toch weer vanaf gestapt.’
Ik had Simone en Isabella en Andre nog nooit ontmoet, dus dat was eerst wel even wennen natuurlijk. De volgende dag werden we wakker en was het mooi weer, gezellig ontbijten en beetje kletsen. Zij zien elkaar ook niet zo vaak, dus voor hen was het ook leuk!
Zaterdag zijn we gezellig met elkaar naar het zwembad geweest, het was toen al wel bewolkt aan het worden, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was ook nog steeds super warm!
’s Avonds zijn we naar de ‘Wannon Falls’ geweest, dat zijn de watervallen waar ik al een keer eerder was geweest. Erg veel water is er overigens niet, want het is nog steeds super droog.
Maar daar hebben we met z’n allen geBBQ’ed. Echt super leuk, midden in het bos. Dat is namelijk zo, hier in Australië staan allemaal openbare barbecues. Waar wij gewoon een picknick plek zouden hebben met een bankje en een vieze prullenbak, hebben zij hier een barbecue staan. Dat is dus supertof.
Het voelde ook echt Australisch voor mij, haha.
Tegen een uur of 8/ half 9 gingen wij weer richting huis en hebben we gezellig met z’n allen een filmpje gekeken en nog lekker wat gedronken! Hartstikke gezellig. Normaal was ik natuurlijk gewoon met tante Annie in huis, maar nu was het superdruk, maar wel heel leuk!
Zondag werd ik wakker met mooi weer, maar toen kwam de bewolking en dat was superstom, want we zouden naar het strand. Ik bleek de enige die het stom vond dat het bewolkt was, want hier is iedereen een beetje voorzichtig met de zon, ze hebben het natuurlijk een groot deel van het jaar en ze willen niet verbranden. Dus ondanks de bewolking smeerde iedereen zich van top tot teen in met zonnebrand crème en gingen we toch naar Portland, naar het strand. Het was ook nog steeds warm.
Op het strand hebben we gezellig met elkaar geluncht en Andre en Darren en Isabella hebben zelfs nog gezwommen, maar ik niet. Want dat vond ik te koud..
Ook hier was het water weer heel mooi blauw, dat is echt super om te zien. Ik weet niet of het goed te zien is op de foto’s, dat komt door het weer. Toch was het heel leuk; zandkastelen maken, met de hond beetje bij het water, gezellig met elkaar zitten. Nadat we op het strand waren geweest zijn we wezen kijken bij de rotsen, ook nog steeds bij de zee. Het regende toen alleen wel een beetje, dus dat was jammer.
Maar zoals Marilyn zei: ‘I was in good company’. En dat klopte!
Vervolgens gingen we in Portland nog bij een meer kijken, heel mooi ook. Daar waren ook nog een soort van Caves op een heuvel, heel gaaf. Portland is ook heel mooi om te zien.
Op het eind gingen we naar de haven. En toen we daar aankwamen zagen we nog twee zeeleeuwen, die kregen namelijk vis. Portland is echt een vissersplaats, dus het stonk er ook daar bij die haven.
Maar wat waren die mensen nou aan het doen, ze hadden net allemaal grote vissen gevangen en dan gingen ze die vissen opensnijden en de ingewanden en zo eruit halen! JAK!
Er stond ook zo’n grote vuilcontainer met allemaal overblijfselen van die vissen. En toen keken Simone en ik naar rechts, hing daar echt een heel groot beest. Toen we dichterbij kwamen bleek het een HAAI te zijn. Omgoooortjes. En die haai was natuurlijk ook dood en al het bloed drupte er uit, was hartstikke vies om te zien. En allemaal mensen die met die haai op de foto wilde, terwijl het bloed op hun voeten of schoenen drupte. Heel vies, heb er maar snel een foto van gemaakt en ben toen ook weggelopen, geen fish and chips voor mij die avond..
Nee, ik heb gewoon een hamburger gegeten!
Dat was ook nog heel gezellig, bij de haven met z’n allen lekker ons avondeten opeten. De zon begon toen ook wat meer te schijnen.
Toen we naar huis gingen zijn Marilyn, Simone, Isabella en ik naar de film geweest in Hamilton. ‘Oz, the Great and the Powerful’. Was heel gezellig en gewoon een ‘feelgood’ movie. Daarna nog even langs de McDonalds geweest. Mackers, zeggen ze hier en dan bedoelen ze dus de McDonalds.
De man die ons bediende was superchagrijnig, maar wij konden daar alleen maar om lachen, vond ie ook niet leuk.
En toen waren we maandag ook nog lekker vrij. Het was namelijk Labour Day. Geen moment bij stil gestaan, maar het was een lekker extra dagje vrij. Het was super mooi weer en we zijn nog voor de laatste keer naar het zwembad geweest. Nu is deze helaas gesloten… officieel is hier de herfst ook al begonnen.
Maar als ik de verhalen moet geloven is dat een periode van 25 graden gemiddeld en een lekker zonnetje, hopelijk is dat deze keer ook zo!
Maandagmiddag zijn Darren en Ngaio en de kids weer naar huis gegaan. Dinsdag morgen gingen Marilyn en Simone weer richting Adelaide. Maar het leuke is dat ik ze over een paar weken weer zie en daarna ook weer in Nederland!

Stage was ook weer een leuke week! Wel wat korter, omdat we natuurlijk maandag vrij waren. En toen hadden we woensdag ook nog een sportdag, atletiek! Samen met Barbara, mijn mentor, stond ik bij de ‘triple jump’, niet dat ik daar veel vanaf weet, maar de kinderen hadden in ieder geval plezier!
Het was erg goed weer voor een sportdag, want het is een beetje afgekoeld. Ongeveer 25 graden was het woensdag. Ook vandaag, donderdag, is het wat koeler maar nog steeds erg mooi weer!
En dat komt goed uit, want morgen ga ik met Freya naar Port Camble. Dat ligt aan de Great Ocean Road en dat schijnt erg mooi te zijn. Ik hoop dus ook dat het morgen nog lekker weer, maar dat lezen jullie volgende week weer!

  • 14 Maart 2013 - 20:56

    Mama:

    Hai lieverd, wat weer een gezellig verhaal, leuk die werkjes van de klas xxx van ons

  • 15 Maart 2013 - 13:57

    Alanda:

    Omgoooortjes??

  • 15 Maart 2013 - 13:58

    Alanda:

    Omgoooortjes?? Haha en waar is nou die foto van die haai?

  • 16 Maart 2013 - 19:50

    Jolanda Geschiere:

    Hoi Marissa,
    Ik lees elke week je verhaal even mee en volgens mij geniet je daar enorm.
    Maar je hebt toch niet aan de kinderen daar verteld dat wij allemaal op klompen lopen he??
    Wat heerlijk om lekker in je zomerkleren te lopen.
    Hier beginnen we wat kleding aan te schaffen voor het voorjaar maar de knop in mijn hersenen is nog niet omgezet.
    Geniet nog verder en een fijne stage verder.
    NB die haai ziet er echt wel smerig uit. Ben je er nog geen tegen gekomen in zee?? Volgens mij kunnen we je dan hier horen gillen :-)

  • 24 Maart 2013 - 19:20

    Opa En Oma De Jong:

    Zo Marissa wij hebben het weer gelezen en ik vind het een mooie verslag en ook mooi te horen op plekken ge weest bent waar wij dan ook ge weest zijn .
    En ik vind dat je al bruin bent geworden ,ik heb alle bij verslagen gelezen wij WAREN BIJ ad en GERTIE en die volgende verslagen ook maar we heb ze daar niet gelezen wand het er nog al druk .
    Nu we hebben het er leuk gehad .maar er laag nog wel sneeuw, .nu eindig nu de groeten van .
    OPA en OMA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Portland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

See ya Australiaaaaa

22 Maart 2013

The Great Ocean Road

14 Maart 2013

Family weekend!

07 Maart 2013

IEKS

01 Maart 2013

Wood, wine and roses
Marissa

Op deze pagina kan ik af en toe mijn verhaal kwijt, zodat jullie in Nederland ook allemaal weten wat ik mee maak hier 'down under'!

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 13214

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: