The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marissa Jong - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

22 Maart 2013 | Australië, Port Campbell

De Great Ocean Road is ontstaan na de Eerste Wereldoorlog. Australische soldaten hadden meegevochten aan de kant van de Engelsen. Als eerbetoon aan deze soldaten besloot men een weg aan te leggen langs de zuidkust van Victoria. Na jarenland met pikhouwelen en een economische crisis, werd de Great Ocean Road in 1932 voltooid.

Nou ik ben blij dat ze die weg hebben aangelegd, want het is echt super mooi. Freya en ik zijn ‘s ochtends op tijd weggegaan.
Eerst even ontbijten in Warnambool, heel gezellig.
Vervolgens zijn we richting de Great Ocean Road gereden. Het bijzondere is ook, dat dit echt de weg is die alle kleine kustplaatsjes aan elkaar verbind. Het is niet zo dat er nog allemaal andere wegen naar deze dorpjes leiden en dat is zo mooi.
Het was prachtig weer vrijdag en we zijn bij bijna alle ‘look outs’ gestopt om het uitzicht te bewonderen. De zee is prachtig blauw en de klifrotsen waren super mooi om te zien.
De trots van de Great Ocean Road zijn de ‘Twelve Apostles’.
Of het er ooit echt twaalf zijn geweest weet ik niet. Maar het zijn dus een soort van rotsen die loodrecht uit de zee naar boven lijken te komen. Heel indrukwekkend.
In ieder geval zijn het er nu nog maar 8 of zo, want sommige zijn ingestort.
In Port Campbell hebben Freya en ik een beetje op het strand gelegen, maar het werd wat bewolkt. En we wilden eigenlijk gaan snorkelen, maar het was echt te ruig de zee. Dus dat was er niet meer van gekomen.
Het was wel heel mooi om al die golven te zien!
In Port Cambell zagen we ook allemaal foto’s van plaatsen aan de Great Ocean Road en we besloten om terug te rijden richting Port Fairy en dan op nog een aantal plekken te stoppen. Het was zo mooi om vanaf die verschillende ‘look outs’ over de zee te kijken met die rotsen in het water.
Totdat we bij de volgende look out kwamen.. toen stopte de auto er ineens mee. Gelukkig waren we wel op een parkeerplaats en was het daar ook nog mooi om te zien, maar we baalden toch wel lichtelijk.
Het was al vaker gebeurd. Een oude man wilde ons helpen en bleef maar vragen of het toch echt niet de benzine was. Hij zal wel gedacht hebben; twee van die meiden, dat moet wel de benzine zijn..
Nou na twee uur wachten kwam de RICV of zo en toen hij uiteindelijk de auto op de wagen wilde zetten startte hij weer! Op hoop van zegen zijn we toen maar weer in de auto gestapt en naar huis gereden.. Onderweg nog wel even lekker wat gegeten in Warnambool.
Woensdag met de klas naar een football clinic geweest. Het waren de Hawks en dat is een club in Melbourne. Ongeveer net zoiets als Ajax hier!
Erg leuke spelers moet ik zeggen!
Donderdagavond met de leerkrachten van de school uit eten geweest, omdat het volgende week al mijn laatste lesweek is! Het was heel gezellig. En het schoolhoofd zei nog dat ze het echt gewaardeerd hadden dat ik hier was en ik kreeg ook een nog een cadeau. Ik voelde me echt gewaardeerd en het was echt een verrassing!
Ook is mijn stage beoordeeld met een ‘goed’ en daar ben ik toch wel trots op!
Heb echt geen zin om volgende week doei te zeggen tegen iedereen op school..

Komend weekend ga ik naar Hamilton voor de ‘Relay for Live’, een concert en zondag met Freya naar de bergen. Hopelijk dan meer geluk met de auto!

  • 22 Maart 2013 - 09:29

    Rosanne:

    Ik ben niet zo bruin hoor, zegt ze :O
    wacht maar totdat je terug bent! we zijn hier allemaal bleekscheten want het weer is nog steeds verschrikkelijk -_-

    Heerlijk zo'n super blauwe zee en dat zonnetje! Geniet nog maar lekker zo lang het duurt!! en we zien je al weer over 3 weekjes!

    Kussie

  • 22 Maart 2013 - 17:16

    Lotte:

    een super verhaal
    x lotte

  • 22 Maart 2013 - 17:23

    Gerrit En Marja:

    Wat weer een leuk verslag..vanuit een koud Holland (morgen gevoelstemperatuur -15 gr) wens ik je nog heel veel plezier, zon en leuke uitjes toe..voordat je het weet ben je weer terug in ons koude kikkerlandje.

    XXX Gerrit en Marja

  • 22 Maart 2013 - 19:04

    Mama:

    Hai lieverd,

    Wat een mooie foto's zeg en wat een verrassing: Marissa die zich in de geschiedenis heeft verdiept haha. Leuk rokje trouwens! Kus van ons allemaal

  • 29 Maart 2013 - 17:23

    Opa En Oma De Jong:

    Lieve Marissa

    Nog een late reactie op jouw mail ban vorige week ,de mail hiervoor ,ook later pas gelezen ,wij waren 10 dagen bij Oom Ad en Tante Gerti en Esther ,wij kwamen Za. 23 Mrt. weer terug en gingen 14 Mrt. op reis.
    Maar wij hebben de indruk dat je het wel naar de zin hebt en al veel hebt meegemaakt en gezien .
    Ook wij zagen de 12 Apostelen ,waarvan er toen ook al wat verdwenen waren ,wij waren bij Tante Annie en ook Oom Anne ,in October 2008 en twee keer eerder .
    Nu marissa ,goede Paasdagen toe gewenst ,ook voor Tante Annie .

    groetjes Opa en Oma de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Campbell

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

See ya Australiaaaaa

22 Maart 2013

The Great Ocean Road

14 Maart 2013

Family weekend!

07 Maart 2013

IEKS

01 Maart 2013

Wood, wine and roses
Marissa

Op deze pagina kan ik af en toe mijn verhaal kwijt, zodat jullie in Nederland ook allemaal weten wat ik mee maak hier 'down under'!

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 13217

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: